יום ראשון, 29 בספטמבר 2013

דפני שובי הביתה. על הניסיונות לחדש את מחאת האוהלים.

שאלה ששאלתי את עצמי- מה דחוף כל כך למשטרה לפנות כמה אוהלים משדרות רוטשילד. מה נחוץ היה לה להפעיל כזו אלימות כלפי בני אדם שלא מסכנים אף אחד, ורק רוצים לעשות קאמבק לצדק חברתית שנראה רחוק באמת כמו כוכב צדק. האם נגמרו הצרות במדינת ישראל? עדיף שתלך המשטרה לתפוס כמה אריתראים אחרי שגרשה את הדרום סודנים לג'ובה  כדי למצוא כמה ג'ובות(בטוח שהרבה חשבו על משחק המילים הטפשי הזה). אולי אפילו להשתיק את כל הרעשנים למינהם בגינות הבתים, או לפחות לתפוס כמה עברייני צעצוע שמוכרים אלכוהול לקטינים כדי שיהיה דור המשך לעברייני הצעצוע. שלא לדבר על ההסלמה בדרום. זה מה שמפריע למשטרת ישראל? כמה אוהלים ברוטשילד? גם ככה יש עוד זמן לבחירות, שיפגינו חודש חודשיים, עד משב הרוח הקריר הראשון. שינבחו באוהליהם, ושיירת השרים תעבור.
זה הוביל אותי לשאלה מסובכת יותר- למה עכשיו לחדש את המחאה? קרה משהו שלא התרחש במהלך השנה? זו הבעיה לא קרה כמעט כלום.חוץ מכמה פוליטיקאים שניסו לרכב על גל המחאה, לא קרה שינוי. והגל כמו ההבטחה לבחירות השנה(מישהו זוכר?) נעלמה בים המילים. ההרגשה היא שפשוט אין לכמה אנשים מזגן בבית, אז הם יצאו החוצה לשדרה, למצוא שם קצת אוויר. אם המצב כזה חמור לדעתם למה חיכו עד עכשיו? אולי פשוט החלה חופשת הסמסטר למרות שלפי מיטב הבנתי המחאה היא של כולם. בעיקר של הצעירים שלא יכולים לרכוש דירה אפילו אם הם עובדים.המצב לא השתנה, אולי פשוט באמת בקיץ יותר נוח.
אומרים שצריך לספר בדיחה רק פעם אחת. לא מספרים בדיחה פעמיים. ההרגשה שלי שהמחאה היא אותה בדיחה שכבר התרגשנו ממנה(באמת, בלי ציניות) ועכשיו היא כבר צפויה מראש. שוב תוקם ועדה, שוב תהיינה המלצות, שוב יבצעו רק חלק קטן מהן, ושוב ימכרו אותנו בבחירות. אולי עדיף לחכות עם המחאה לקיץ הבא, מועד שקרוב יותר לבחירות. עכשיו זה רק יעשה רוח(מצרך נחוץ בעיקר לתושבי החוף בקיץ). עדיף לשמור על התודעה המחאתית בדרכים אחרות. אוהלים זה כל כך 2011.  צריך משהו שירגש אותנו בקיץ הזה. הרי ה"אנשים" שרצונם מנוהל על ידי התקשורת (קשה לחשוב עצמאית בחום הזה של תל אביב) יחפשו משהו אחר, חדש למרות שהבעיות הישנות לא נפתרו אלא מתחילות להתאייד. אפשר כמובן להקצין את המחאה, הרי אלימות מצטלמת טוב. אפשר גם לחפש להשתלב בזרם התקשורתי בדרכים אחרות באמצעות דברים שנדבר עליהם בקיץ.
ומה הדבר שעליו ידברו בקיץ? ספורט(יורו ואחר כך אולימפיאדה) או ריאליטי. כפי שראיתי את מנהיגי המחאה מומלץ להם להשתלב בריאליטי. ליורו אנחנו לא מגיעים אף פעם. הישרדות זה הרבה מאמץ, אבל בטוח שעורכי האח הגדול ישמחו לארח בעונת הוי, איי, פי הבאה שלהם את דפני ליף. היא תוכל לדבר לאנשים במשך 24 שעות על הצורך במהפכה חברתית. כמו כן היא תפתור באופן זמני את בעיית הדיור שלה ותחסוך במשך חודש(או כמה זמן שנמשך הטמטום הזה) את דמי השכירות. רק עדיף לה לשכוח איזו דלת או כפתור פתוחים כדי למשוך את קהל הצופים. ככה זה עובד היום. אלו חוקי המשחק. תביני דפני זה לא את זה אנחנו. אותנו ואת התקשורת צריך לעניין ולרגש כל פעם מחדש. "לחם ושעשועים" בעיקר שעשועים, עם הלחם נסתדר לבד.
ואנחנו, נמשיך לקוות לקצת שקט בקיץ. ארצנו הקטנטונת היא וילה בג'ונגל, וממשיך להיות כאן מסוכן, מדרום ומצפון איומים ומהפכות. פחות מפחיד להסתכל לתוך הוילה מאשר לראות את הג'ונגל וחיות הטרף בחוץ. שוב הטילים מאיימים על שגרת חיינו. מחשבות כמו האם ללכת לים ולהיכנס למים כשיש אזעקה שוב עולות. אוהלים ברוטשילד? זה עדיין צודק אבל כבר פחות מרגש. אנחנו שם בבית אוהבים ריגושים
בברכת קיץ קריר ומהיר. ובעיקר שקט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה