יום שני, 23 בספטמבר 2013

פסטה לילדי המזון המהיר

קצת בהמשך לרשומה הקודמת, אגיש הצעה לבעיה מוכרת. הילד מביא חבר הביתה. בדרך כלל זה יופי. הילד שלי בן שש וחצי ,מנומס ומקסים וכך גם חבריו הטובים. אני נהנה להקשיב לשיחות שלהם וכבר יצא לי ללמד אותם משחקים אם יש לי זמן וכוח. אפילו בימי ההולדת שלו אני ואשתי מארגנים הפעלות ומשחקים, ולא מזמינים ליצנים ומרימים הפקה. פשוט מזמינים רק כתריסר חברים טובים ולא את כל הכיתה. סנובי, נכון, לא "פוליטקלי קורקט", אולי. אבל אף אדם לא אמור להיות חבר של כולם. במיוחד אם הוא לא אוהב את "כולם" ורואה הרבה השפעות שליליות של "כולם" על הילד אחד שלו. כל אחד בוחר את חבריו ומסתדר (או לא) עם השאר.
הבעיה באירוח חבריו של הילד מתחילה שחושבים על ארוחת צהריים. אם תשאל ילד ישראלי ממוצע, בעידן של אמהות ואף סבתות עובדות, מה הוא אוהב לאכול, הוא יגיד פיצה, שניצלונים במיקרו, נקניקיות. בגזרת הפסטה ההגבלה היא בלי רוטב, רק קטשופ. ילדים זה עם מוזר באוכל. בבתי מלון תמיד יש ארוחות מצוינות ולידן הרשימה שציינתי. והילדים מעדיפים את זה. נו, הם גם אוהבים ארטיק קרח...
אצלנו אנחנו משתדלים שיהיה קצת אחרת. משתדלים לבשל אם יש זמן, אוכל בריא יותר. אבל עדיין הילד כמו שאר הילדים יעדיף את הרשימה למעלה. מצ"ב להורים שמארחים ילדים שני מתכונים לפסטה שבישלתי בשני מקרים כאלו, בהמשך להבטחתי למתכוני פסטה. ניסיתי לשלב בין טעם האינסטנט של ילדי המילניום השלישי לבין מינימום דרישות תזונתיות של ההורים, וקצת שאיפה לתחכום באוכל. הרי אוכל עושים באהבה ויצירתיות, או שמפשירים במיקרוגל...

פסטה -פיצה
 מצרכים:
אריזת פסטה
חצי קופסא של זיתים ירוקים מגולענים
5-8 פטריות טריות
2-4 עגבניות רכות
קופסת רסק עגבניות
גבינה צהובה מגורדת (גלבוע או עמק)
תבלינים: מלח, פלפל שחור, פלפל אנגלי טחון, סוכר, אורגנו, טימין.
הכנה:
מחממים סיר טפלון מרוח בשכבה דקה מאוד של שמן. מוסיפים את הזיתים (לחתוך לחצי) ואת הפטריות (לחתוך לפרוסות). מוסיפים מלח, מקפיצים כחמש דקות.
מוסיפים עגבניות חתוכות דק מאוד עד שהנוזלים נעלמים. מוסיפים רסק עגבניות וכוס אחת של מים. לאחר מכן נותנים לרוטב להתבשל. כשהוא מתחיל לבעבע מוסיפים את שאר התבלינים. מנמיכים את האש וממתינים כשתי דקות.
מגישים את הרוטב על הפסטה (לא מערבבים בסיר), מוסיפים מעל את הגבינה הצהובה.
פסטה-נקניקיות


מצרכים:
5-8 נקניקיות עוף.
אריזת פסטה
בצל אחד גדול
חצי קופסת עגבניות מרוסקות
קופסת רסק עגבניות
חצי כפית סחוג
כף מרק עוף
תבלינים: ראס אל-חנות, קארי, מלח, סוכר, בזיליקום מיובש
הכנה:
מחממים סיר טפלון ללא שמן במשך מספר דקות. פורסים את הנקניקיות למקלות (כמו צ'יפס), ומוסיפים לסיר. מרערבבים כל חצי דקה כדי שהנקניקיות לא ידבקו ויקבלו את הצריבה. מוסיפים תוך כדי ראס אל-חנות ומעט קארי צהוב. לאחר שהנקניקיות מעט שרופות מוסיפים בצל חתוך גס (ילדים נוטים להוציא את הבצל, בואו ונקל עליהם) וממשיכים לערבב.
להוסיף את העגבניות המרוסקות, את הרסק וכוס מים. לאחר מכן סחוג (תלוי בעדה של הילד האורח) ומרק עוף. מלח וסוכר לפי הטעם, ומעט בזיליקום מיובש.
את הפסטה-נקניקיות לא הספקתי לצלם, הילדים סיימו הכל... הצילום משלבי ההכנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה