יום רביעי, 25 בספטמבר 2013

לביבות שיבולת שועל


מכירים את ההגדרה המשעשעת של חגי ישראל? שוב ניסו להרוג אותנו, שוב לא הצליחו, בואו נאכל. תחשבו על זה, די מתמצת את רוב החגים שלנו. והנה בא אלינו לטובה עוד חג אחד כזה שיש בו את כל האלמנטים הדרושים - גבורה, נס אלוהי וקלוריות טעימות. אחד החגים האהובים עלי, חג של אורות ותקווה ומעבר לכך, גם שני אנשים יקרים לי מאוד נולדו בחנוכה - בעלי והילדון הנסיך שלנו שאו-טו-טו בן שש. וכששאלתי את הנסיך מה הוא רוצה ליום ההולדת שלו, הוא ענה לי - אני רוצה שתכיני לי לביבות. חוסר מרקנטיליות שכזה זכה מיד לתשובה ממעמקי נשמתי ולמרות שיש עוד קצת זמן עד החנוכה ועד יום ההולדת, קבלו לביבות טעימות טעימות, ואחד הדברים המופלאים במתכון זה - אפשר לשחק עם כמות הסוכר ולקבל לביבות מתוקות מצויינות להגשה עם מייפל או דבש או לביבות מלוחות ולאכול אותן עם סלט ירקות גדול וגבינות ליד.
מצרכים:
1.5 קופסת יוגורט לבן (אריזות גדולות של 200 גר' כ"א)
1 כוס שיבולת שועל (קוואקר) להכנה מהירה
1 ביצה
2 כפות שמן
1 כוס קמח רגיל + כפית א. אפיה
2 כפות סוכר חום לגרסה מלוחה יותר או 4 כפות לגרסה המתוקה
1/2 כפית מלח
קינמון
הכנה:
לערבב את היוגורט עם הקוואקר ולהניח בצד ל-2-3 דקות. להוסיף את הביצה ואת השמן ולערבב היטב.
בקערה נפרדת לערבב את הקמח עם אבקת האפיה, להוסיף סוכר, מלח וקינמון. להוסיף לתערובת הקוואקר ולערבב. אם הבצק נראה סמיך מדי, להוסיף עוד כמה כפות יוגורט.


לטגן במחבת משומנת קלות 2-3 דקות מכל צד (אני עוד זוממת לנסות ולאפות את הלביבות האלה, נראה לי שחייב להצליח...)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה