יום רביעי, 25 בספטמבר 2013

מרק מינסטרונה מהיר


חורף עוד רחוק מאוד מאיתנו, ואני כולי ציפייה לעונת הגשמים, הסוודרים ותבשילי קדרה. אבל שעון חורף כבר יש לנו. אני לא יודעת עד כמה זה עוזר לצום ועל מי בדיוק מנסים לעבוד פה, אותי מרגיז מאוד שככה פתאום בתחילת ספטמבר לקחו לנו שעת אור ביום. אני יוצאת מהעבודה בשעה שש בערב בחושך מוחלט, תחושה של אמצע הלילה. ובבוקר? ניסיתם פעם להסביר לתינוקת בת שנה וחודשיים שהשעון הוזז, השעה עכשיו רק חמש וחצי ואמא ואבא עייפים מאוד?..
ומצד שני - אולי זה כן עובד. עובדה, בלילה של יום הכיפורים ירד באזורנו גשם חזק. אמנם רק לכמה דקות, אבל ממש מבול וכל הבוקר של יום למחרת הייתה תחושה נפלאה של רעננות באוויר. אז הזזת השעון הביאה או לא הביאה חורף אמיתי, אבל זה בהחלט תירוץ טוב למרק הראשון של השנה. תעקבו אחרי תחזית מזג האוויר, יש כאן מרק מינסטרונה בגרסה המהירה שלי. עד כמה אוטנטי? לא כל כך. אבל אוכלים, נהנים וחולמים על איטליה היפה וחורף אמיתי...
מצרכים:
1 בצל
1-2 שיני שום (לא חובה)
2-3 ענפי סלרי עם העלים
2 גזרים
קופסה גדולה (800 גר') עגבניות מרוסקות
קופסת שימורי שעועית לבנה אפויה ברוטב עגבניות
כוס פסטה "ביסלי ספירלה"
תיבול: מלח, פלפל, סוכר, פפריקה אדומה מתוקה
הכנה:
קוצצים את כל הירקות. מחממים קצת שמן בסיר גדול, מזהיבים בו את הבצל ואת השום. להוסיף את הסלרי ואת הגזר, לטגן יחד כמה דקות. להוסיף את שאר המצרכים, כולל פסטה. להוסיף כ-4-6 כוסות מים רותחים, תלוי אם אוהבים מרק סמיך. להביא לרתיחה, לכסות את הסיר ולבשל כ-25 דקות.
והתמונה - זה עוד אחד מהחסרונות של שעון חורף... אני לא מספיקה יותר לצלם באור יום...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה