יום שני, 16 בספטמבר 2013

פאי (טארט טאטן) פלפלים קלויים ובשר טחון



מתכון מנצח שאני ממש, אבל ממש לא זוכרת מאיפה קיבלתי את ההשראה עבורו. הוא עבר אצלי מלא עיבודים עד שהגיע לגרסתו הנוכחית... ההכנה פשוטה יחסית, אבל המראה (והטעם!) של הפאי - מיליון דולר. תמיד מחסירה פעימה כשהופכת אותו על צלחת ההגשה, מוציאה את התבנית ו... וואו! כוכב השולחן. מכינה את הפאי פלפלים הזה בכל הזדמנות חגיגית יותר או חגיגית פחות, מנה ראשונה מעולה - עם סלט ירקות פשוט לא צריך יותר מזה. יפה, יצירתי ומרשים.
 
מצרכים:
 
בצק עלים מרודד - עלה בגודל שיספיק לתבנית שבחרתם לפאי
 
500 גר` בשר טחון (בקר, עגל)
6 פלפלים (כדאי בצבעים שונים - 2 ירוקים, 2 צהובים, 2 אדומים)
1 בצל גדול - לחתוך קצוץ
כ-100 גר' זיתים ירוקים מגולענים - לחתוך כל זית לחצי
קופסה גדולה (800 גר') שימורי עגבניות מרוסקות (הכי אוהבת "טומיטנה")
קופסה (100 גר') של רסק עגבניות
כף רוטב צ'ילי מתוק
תבלינים - כפית בהרט, כפית סוכר, מלח ופלפל שחור לפי הטעם
 
הכנה:
 
לחתוך את הפלפלים לשניים ולנקות מהגרעינים. להניח בתבנית על גבי נייר אפיה עם החתך למטה ולקלות בתנור מחומם מראש לחום של 200 מעלות כ-20 דקות. להעביר לשקית סנדוויצים ולתת להתקרר בתוך השקית. לקלף את הפלפלים.
 
לחמם קצת שמן במחבת ולטגן את הבצל עד להזהבה. להוסיף בשר טחון ולהמשיך לטגן כ-5 דקות נוספות. להוסיף עגבניות מרוסקות, רסק, זיתים ותבלינים. להמשיך לטגן הכל ביחד כ-5 דקות נוספות, לערבב מדי פעם.
 
לכסות תבנית אפיה עגולה בנייר אפיה. לפרוס כל פלפל ולסדר אותם בתחתית התבנית באופן חופף כך שקצותיהם ייצמדו לדפנות התבנית. לשים את מלית הבשר החמה מעל ולכסות בבצק עלים. את הקצוות של הבצק להצמיד לדפנות. לחורר את הבצק עם מזלג.
 
תנור 190 מעלות כ-45 דקות. לתת למאפה להתקרר כמה דקות מחוץ לתנור.
 
הרגע יצא מהתנור:




ועכשיו הקטע הוירטואוזי - מצמידים לתבנית צלחת הגשה גדולה, מחסירים פעימה והופכים את המאפה על הצלחת. להיזהר - לפעמים לא כל מיצי המלית נספגו בתוך המאפה ויכולים קצת לטפטף כשהופכים. וואו, כמה שזה יפה... וטעים :)



פרוסה:






פינת הפרגון 


מתכון זה זכה בתחרות מתכונים באתר "תפוז" ופורסם בספר מתכונים של הבלוגייה.

עמוד שלי מתוך הספר:  


התמונות של הפאי מתוך אירוע ההשקה של הספר (סיפרו לי שהיה טעים מאוד, לצערי לא יכולתי להשתתף ולכן המתכון שלי וגם התמונות בביצוע אחר):







כמו כן, המתכון זכה במקום ראשון בתחרות נוספת בחסות "תפוז" וזיכה אותי (ואת בעלי) בסוף שבוע זוגי לשתי לילות ב"אחוזה הגלילית". אכן, זהו פאי מפורסם. וטעים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה