יום שבת, 21 בספטמבר 2013

פשטידת מצה ובשר טחון



נכון שהפסח כבר נגמר, אבל המצות עוד לא. באמת אני לא מבינה למה מוכרים מצה באריזות כל כך גדולות. אנחנו לא אוכלים הרבה מצות, אז בדרך כלל היינו מסתפקים בלקחת שקית אחת של 10 מצות מחמי לצורך הכנת לביבות מצה שעליהם אני לא מוותרת בפסח. הפעם אירחנו ולכן קנינו אריזה שלמה. אז עכשיו אני עומדת בפני הקושיה החמישית של פסח - מה עושים עם כל המצות האלה? כי הכלל הראשון בבית בעל גנים פולניים - לא זורקים אוכל. אז כדי חלילה לא לזרוק, נהיים יצירתיים...
הפעם היצירתיות שלי זרמה לכיוון פשטידה בשרית ובשיא הצניעות... יצא לי מעולה. הבא בתור לחיסול המצות - עוגת מצות ואז בתכנון דיאטה עד שבועות...
מצרכים:
8 מצות מפוררות גס
400 גר' בשר טחון
3 ביצים
1 בצל גדול, קצוץ
850 גר' שימורי עגבניות מרוסקות
1 פלפל גדול חתוך לקוביות
תיבול: חצי כפית מלח, כפית גדושה פפריקה אדומה מתוקה וקצת פפריקה אדומה חריפה, כפית סוכר, כפית בהרט
הכנה:
במחבת עם קצת שמן להזהיב את הבצל. להוסיף את הגמבה, לטגן עוד כשתי דקות, להוסיף עגבניות מרוסקות. לתבל, להוסיף ככוס מים רותחים ובשר טחון. לבשל יחד כ-5 דקות תוך הפרדת פירורי הבשר בעזרת מזלג.
בקערה גדולה לשבור את המצות, להוסיף את תכולת המחבת ואת הביצים, לערבב היטב.
לאפות בתנור מחומם מראש לחום 180 מעלות כ-35 דקות.
עם סלט ירקות ליד זאת ארוחה שלמה. טעים ומשביע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה