יום שבת, 28 בספטמבר 2013

עוגת לימונענע

פעם ראשונה הכנתי את העוגה הזאת לפני שלוש שנים בדיוק (פחות כמה ימים, אבל מי סופר...). חזרתי מבית החולים עם התינוקת היפה שלנו (שכן, עוד מעט תחגוג יום הולדת שלוש... איך שהזמן טס... מזל שאף אחד לא סופר). כאבים אחרי לידה, כאבים של הנקה, 39 חום בעקבות דלקת שהתפתחה, חוסר שעות שינה - רק מי שהיה בסרט הזה יכול להבין ולהנהן כעת בראש בהבנה מלאה... בקושי עומדת על הרגליים - אבל חייבת להראות לכל העולם ובעיקר לעצמי שאני עדיין בשליטה. ואיך מוכיחים? זוחלים למטבח ומכינים עוגה, בוודאי, איזו שאלה. אז הכנתי את העוגה הזאת. זוכרת את אותו היום, כמה רע הרגשתי, לא הייתי מסוגלת לאכול כלום (וזה לא קורה לי הרבה...), כל היום רק שתיתי תה והצלחתי לאכול בקושי רק פרוסה אחת של העוגה, בלי להרגיש את הטעם. העיקר כל מי שבא לבקר - יכולתי להציע לו להתכבד בעוגה. רק את הצלחת תיקחו לבד מהמטבח, טוב, אל תגרמו לי לקום. לא, לא, הכל בסדר, אני בסדר (גמור?...), אז מה שעכשיו תחילת יוני ואני יושבת לי עם סוודר ושמיכה... הנה, אפילו אפיתי עוגה...  ומי שטעם - אמר שהיא גם טעימה - או שסתם לא רצו להכאיב לי עוד יותר?
כבר כמה פעמים מאז רציתי לנסות ולהכין שוב את העוגה, רק שאיך שהייתי מתחילה לחשוב עליה, הייתי מרגישה שוב את הכאבים - כאילו שטעמה השתרש אצלי בתודעה עם סבל פיזי. אבל בכל זאת, שלוש שנים אחרי, הגיע הזמן לעשות לעוגה סוג של תיקון. ואיזה מזל שניסיתי, העוגה באמת מעולה.
עוגת לימונענע

מצרכים (ל-2 תבניות אינגליש קייק)
1/4 1 כוסות סוכר
2 ביצים
50 גר' חמאה מומסת
1/3 כוס שמן
1 כפית אבקת אפייה
1 כפית אבקת סודה לשתייה
1/4 2 כוסות קמח
3/4 כוס עלי נענע קצוצים
1/3 כוס מיץ לימון טרי
1 כפית גרידת לימון (מלימון אחד)
1 גביע יוגורט לבן (150 מ"ל)
לזיגוג:
1/4 כוס מיץ לימון טרי
1/4 כוס סוכר
הכנה:
להקציף את הביצים עם הסוכר במיקסר במשך 4 דקות. להוסיף את החמאה המומסת, השמן, אבקת הסודה, אבקת האפייה והקמח ולהקציף עוד 4 דקות.
להוסיף את הנענע, גרידת ומיץ הלימון והיוגורט ולהקציף עוד 3 דקות.
להעביר לתבנית ולאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-35-40 דקות.
כשהעוגה עדיין בתנור להכין את הזיגוג:
לשים בסיר קטן את מיץ הלימון והסוכר ולבשל עד שהסוכר יימס. לצנן לטמפ' החדר.
למזוג את הזיגוג מעל העוגה מיד עם הוצאתה מהתנור.



מקור להשראה: בני סיידא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה