יום שבת, 28 בספטמבר 2013

עוגת גבינה לימונענע

לכבוד השבועות שהיה - אבל עוגות גבינה, לעומת יום הולדת, זה ממש לא פעם בשנה...
יש כאן הרבה השפעות במתכון אחד... על השילוב הגאוני (לא פחות ולא יותר - שיא הצניעות...) אחראית אני בכבודי ובעצמי (ונהנתי מכל רגע של מחשבה והרכבה בנושא... וגם מהתוצאה הסופית...), רציתי ליצור עוגת גבינה מיוחדת במינה. חשבתי על כל מיני שילובים - גבינה וחלבה, גבינה וקפה, גבינה וסילאן... הכל כבר נוסה, הכל כבר היה כאן קודם. ואני רוצה משהו אחר, משהו חגיגי ומיוחד, להרגיש מרקו פולו של המטבח. ובפה עדיין היה טעם מהעוגה הקודמת - בחושה בטעמי לימונענע. מכאן התחלתי לחשוב... הבסיס לעוגה - מתוך הטארט האהוב עליי שכבר נוסה אצלי בכמה וכמה וריאציות שונות, גם כאן לדוגמא. מילוי גבינה - עוגת גבינה סטנדרטית וטעימה באלף הגרסאות שלה, לה הוספתי קצת טעם לימוני. המתכון לקרם לימון מכאן (ברוסית). הקרם טעים ביותר, אני כבר זוממת על פאי לימון בשילובו... טראפלס בנגיעות נענע כבר נוסו בהצלחה רבה כאן רק עם שוקולד מריר , למקרה זה של שילוב עם עוגת גבינה לימונית החלטתי שמתאים יותר שוקולד לבן, התבססתי על המתכון מכאן . ומה שהכי מצחיק - לאחר שסיימתי להרכיב את העוגה, גאה בעצמי עד אין סוף, גיגלתי בגוגל "עוגת גבינה לימונענע" וגיליתי שבעצם.... שוב המצאתי את הגלגל מחדש, בוודאי שיש עוגות דומות וכבר חשבו על זה קודם... אז מרקו פולו אולי לא יצא ממני. אבל נהניתי מכל הדרך. ומכל ביס.
לא להבהל מאורך המתכון, מדובר בעוגה פשוטה מאוד להכנה, אפשר לחלק לכמה שלבי הכנה ולממהרים אפשר גם לוותר על שלב הטראפלס ואפילו גם על שלב הקרם ולהנות מעוגת גבינה ולימון פשוטה וטעימה.



מצרכים (לתבנית עגולה מתפרקת בקוטר 26)
לטראפלס:
150 גר' שוקולד לבן
40 גר' שמנת מתוקה 32% - 38%
כמה ענפי נענע
25 גר' חמאה
לבסיס:
3/4 1 כוסות קמח רגיל
1/2 כוס סוכר
2 כפות מיץ לימון
כ-1 כפית גרידת לימון
כ-2 כפות עלי נענע קצוצים
100 גר' חמאה קרה, חתוכה לקוביות קטנות
למלית גבינה:
750 גר' גבינה לבנה 5%
1 כוס סוכר
4 ביצים
3 כפות קורנפלור
1 כף מיץ לימון
כ-1 כפית גרידת לימון
לקרם לימון:
1/4 כוס מיץ לימון (בערך 2 לימונים)
גרידת לימון אחד
1/2 כוס סוכר
2 ביצים
20 גר' חמאה
הכנה:
מתחילים בהכנות לטרפאלס:
למזוג את השמנת המתוקה לקערה, להוסיף את הנענע. לחמם את כ-30 - 40 שניות במיקרו, לערבב היטב ולהשהות כדקה. להוציא את הנענע תוך כדי סחיטה לתוך השמנת - שתספוג את הטעם של הנענע.
להוסיף את השוקולד הלבן ולערבב - במידה והשוקולד לא נמס במלואו, לחמם שוב במיקרו כ-20 שניות נוספות ולערבב היטב עד להמסה מלאה. להוסיף את החמאה בהדרגה ולערבב לקבלת תערובת חלקה.
לתת לתערובת להתקרר, לכסות בניילון נצמד ולשמור במקרר כ-4 שעות (או לכל הלילה).
לבסיס:
לערבב את הקמח עם הסוכר, גרידת לימון ונענע. להוסיף את המיץ. לחתוך את החמאה הקרה לקוביות קטנות ולהוסיף לבצק, לעבד בפולסים קצרים במעבד מזון מצוייד בסכין פלסטיק / מתכת לקבלת בצק פירורים.

לרפד את תחתית התבנית בנייר אפיה ולשמן את הנייר ואת דפנות התבנית בחמאה. להעביר את הפירורים לתבנית ולשטח אותם עם היד תוך כדי יצירת דפנות בגובה כ-4 ס"מ.

למלית גבינה:
במעבד מזון לערבב את כל המצרכים (אין צורך לשטוף לאחר הכנת הבצק...) לקבלת תערובת אחידה.
למזוג את המילוי לתוך התבנית עם הבצק.

לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-35 דקות. להנמיך את חום התנור ל-150 מעלות ולאפות כ-15 דקות נוספות עד שהמלית יציבה. לפתוח קצת את התנור ולתת לעוגה להתקרר כחצי שעה בתוך התנור, לאחר מכן להוציא ולקרר אותה לגמרי על השיש.


קרם לימון
בסיר קטן לערבב את גרידת הלימון עם הסוכר. להוסיף את מיץ הלימון ולערבב.
להקציף קצת את הביצים עם המזלג ולהוסיף לתערובת הסוכר. בשלב זה מומלץ להניח את התערובת בצד כחצי שעה - הקרם יוצא ארומטי יותר.
להוסיף את החמאה ולבשל על אש בינונית תוך כדי ערבוב תמידי עד להסמכה - כ-6-8 דקות.

בתמונה רואים בקרם חלקיקים לבנים זעירים - זה חלבון שלא התערבב טוב ולכן "התבשל". אפשר למנוע את זה בקלות - לסנן את הקרם לאחר שלב ההשהיה (אך לי לא היה כוח ללכלך גם מסננת...)
לקרר לגמרי ולצפות את העוגה.
ולסיים בטראפלס - לגלגל כדורים מהתערובת שחיכתה במקרר ולקשט את העוגה. אפשר וגם מומלץ לאכול כמה מהם תוך כדי...

וגם פרוסה...







פינת הפרגון


גולשים בתפוז מכינים ומפרגנים:

- חייבת לדווחאמא שלי הכינה את העוגה, יצא מדהים, טעים מרענן 
עוגה נפלאה!!!!
כל הכבוד
עוגה נפלאה, נהננו מאוד!

- גם אני חייבת לדווח!!!
העוגה מדהימה! הכנו 5 עוגות גבינה לשבועות וזאת הכי מוצלחת ומדוייקת בטעמה. וכי מפתיע- יוצא בדיוק כמו בתמונה.... אהבנו מאד!!! תודה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה