יום שני, 9 בספטמבר 2013

מסביב לגלובוס - הודו




כשלמדתי באוניברסיטה העברית בירושלים, לקחתי קורס ללימוד ספרדית. הייתה לנו מרצה מקסימה, פרופסורה פאני. והיא הייתה אומרת, בתרגום חופשי - "ללמוד שפה חדשה זה כמו לפתוח חלון לתרבות אחרת". מסכימה ביותר. גם אוכל זה סוג של "פתיחת חלון". ברור שיותר כיף זה לא לפתוח "חלון" אלא "דלת" - ולטוס לחו"ל... אבל בשלב זה, עם ילד בן 4.5 ותינוקת, לא נראה לי שבשנים הקרובות אטוס לגלות ארצות ותרבויות חדשות... אז לפחות נפתח את ה"חלון" עם אוכל ממקומות רחוקים. איזה כיף לטעום את קובה באמצעות סלט עדשים קובני, הונגריה - באמצעות פפריקש, גרוזיה - באמצעות חצ`פורי או הודו - באמצעות צ`קן טיקה ואורז הודי. אז ארזתם לבד?..
צ`קן טיקה - טנדורי
מצרכים:
800 גר` חזה עוף, לחתוך לגודל הרצוי לשיפוד
למרינדה:
4 כפות שמן
2 כפות ג`נג`ר
2 כפות שום כתוש
1/2 כפית פלפל
1/2 כפית כמון
1/2 כפית אגוז מוסקט
1/2 כפית פפריקה אדומה מתוקה
1/2 כפית פפריקה אדומה חריפה
מלח
זעפרן
כף מיץ לימון
50 מ"ל שמנת צמחית
להגשה:
בצל חתוך לטבעות, פטרוזיליה או כוסברה
הכנה:
להכין שלוש קערות: אחת עם שמן, השניה עם ג`נג`ר והשלישית עם שום. לטבול חתיכות עוף בשלושת הקערות לפי הסדר - שמן, ג`נג`ר, שום. לשים את העוף בקערה גדולה, לתבל בפפריקות, כמון, אגוז מוסקט, מלח, לערבב היטב. להוסיף מיץ לימון, שמנת צמחית וזעפרן. לשים במקרר ל-4-5 שעות.
לחמם את התנור לחום המקסימלי (לפחות 250 מעלות, אם אפשר יותר - עדיף). לשים את החתיכות עוף על השיפודים, להכניס לתנור ל-15 דקות. אני שמתי על הרשת ושמתי גם תבנית עם נייר כסף בתחתית התנור - חוסך לנקות את התנור אחר כך מהרוטב שטפטף... לסובב את השיפודים מדי פעם. להגיש עם בצל ופטרוזיליה או כוסברה.
מקור - רינה פושקרנה


אורז הודי
מצרכים:
300 גר` אורז

כ-200 גר` ירקות קפואים - אפונה, גזר, תירס - מה שאוהבים
1 כף שמן
1/2 כפית כמון
1/2 כפית ציפורן
1/2 כפית הל
1 כפית מלח
זעפרן
הכנה:
לשטוף את האורז, להוסיף מים קרים שיכסו את האורז ולהשאיר ל-20 דק`. לסנן את המים.
בסיר גדול לחמם את השמן, להוסיף את הכמון, ציפורן והל, לערבב כ-2 דקות. להוסיף את האורז, לערבב עוד כ-3-4 דק` על אש גדולה.
להוסיף את הירקות, מלח, זעפרן וחצי ליטר מים רותחים. להביא לרתיחה, להנמיך את האש, לכסות את הסיר ולבשל כ-8 דק` - עד שהאורז יספוג את כל הנוזלים. לכבות את האש ולהשאיר מכוסה לעוד כ-5 דקות נוספות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה