יום ראשון, 12 ביולי 2015

דובדבנים שטרודל דוט קום

שמתם לב לתחכום בכותרת? שטרודל דוט קום, כמו אתר אינטרנט? לפעמים אני ממש גאה בעצמי בשטויות שאני ממציאה ומשעשעות כנראה רק אותי. או שסתם לא ידעתי איך להתחיל רשומה אחרי חודש וחצי היעדרות. בהם החיים התהפכו, נתמלאו משמעות חדשה - ומי שעוקב בפייסבוק (ומי שלא - אז יש כפתור ללחות "לייק" כאן בצד שמאל) כבר ראה שיש לנו תוספת חדשה למשפחה. קוראים לו שחר בר, הוא בן חודש וחצי, יש לו עיניים כחולות חכמות, אצבעות קטנות שיודעות לתפוס חזק והוא לא אוהב להתקלח ולא אוהב לישון בלילה. לישון ברצף שלוש שעות נשמע לי כרגע כמו חלום רחוק, אך אנחנו מאושרים להיות הורים לשלושה ילדים מקסימים.

שלושה זה כבר משפחה גדולה (לפחות במובנים של המוצא שלי, אצל רוסים שניים זה המקסימום, אפילו אמא שלי הופתעה על ההחלטה לילד שלישי). אני מתרגשת לחשוב הרבה שנים קדימה, על סדר פסח שנערוך אצלנו ושלושה ילדים גדולים עם בנות / בני זוג ישבו מסביב לשולחן עמוס כל טוב והרבה נכדים ישחקו על הרצפה. ובינתיים, שש שנים אחרי לידת כרמל, אני מגלה שלהחליף טיטול זה בעצם כמו לרכב על אופניים, יש דברים שלא שוכחים. כאבים של צירים מתברר שכן שוכחים, אחרת כנראה לא היינו עושות את זה שוב. ושוב. בערך בציר החמישי נזכרתי מה מחכה לי, אבל היה כבר מאוחר מדי.

הימים כרגע מלאים עד אפס מקום. עברה כבר כמעט חצי מחופשת הלידה הקצרה מדי (מדי!!) שלי, הימים עוברים בלי שארגיש, ממש במהירות הבזק. הילדים איתי בבית שמחים על כל ארוחת בוקר, צהריים וערב שאנחנו אוכלים ביחד ואומרים שכל יום מרגיש להם כמו שבת. נהנית מכל רגע ועצובה שתכף נגמר. ברגעים כאלה נורא רוצה לעשות הסבה מקצועית להוראה (קריצה לצד השמאלי של הבלוג...), אבל רק בשביל החופשים... אצלי חופשה הבאה שתארוך יותר משבוע בשנה תהיה כנראה רק בפנסיה. מצד שני, אני לא צריכה לעמוד מול שלושים זוגות עיניים ולנסות לעניין מתבגרים במשהו שאולי לא כל כך מעניין אך הם חייבים לבגרות. כל דבר והיתרונות שלו, גם אם אני מוצאת את עצמי עובדת ללא חופשים - ואפילו עובדת קצת מהבית במהלך חופשת לידה (כן, כן... גם זה).

אחד היתרונות של חופשת הלידה שלי - או חסרונות, תלוי איך מסתכלים - מבשלים ואוכלים הרבה בבית. בגלל שכולנו בבית (לא ראיתי טעם לשלוח את הילדים לקייטנה ולשלם אלפי שקלים כשאני בבית, ושמחתי שגם הם לא רצו ובחרו להישאר איתנו), אני מוצאת את עצמי מכינה כל יום בוקר, צהריים וערב. וואו, לאכול שלוש ארוחות מסודרות ביום. נראה לי מאז החופש הגדול שלי ביסודי, אותו הייתי מבלה אצל סבא וסבתא, זה לא קרה לי. אגב, גם מדיח הכלים שלי חושב אותו דבר, גם הוא עובד שעות נוספות לילות כימים, והכלים רק נערמים בכיור. בחופשות לידה הקודמות שלי זה לא קרה לי, כי הייתי לבד עם תינוקי בבית ובוודאי היו פחות אכלנים. בחופשת לידה של גילעד גיליתי את פלא האפייה. התחלתי לאפות כמו משוגעת, עוגה חדשה כל שלושה ימים, חמאה, שוקולד וקלוריות זרמו כמים ובשלושה חודשים של חופשת הלידה העליתי המון ומה שכל כך שמרתי במהלך ההיריון עצמו הלך לכל הרוחות.... העודפים מאז עדיין איתי והפעם משתדלת לשמור ולנצל את שלושת החודשים האלה לאכילה בריאה יותר.

גם בפרויקט החודשי של מנטקה בחרתי להכין קינוח שפוי יחסית. חשבתי לא להשתתף החודש באתגר, למרות שחומר גלם הפעם הוא אחד הדברים האהובים עליי בעולם - דובדבנים. אך אין זמן לכלום, כאמור אני מבשלת והרבה יותר מהרגיל, אבל לצלם, לערוך ולכתוב - זאת כבר בעיה... ואז בעלי ביקר עם הילדים ביום שישי שעבר בשוק מחנה יהודה .אנחנו מאוד אוהבים לטייל שם, נוסעים פעם בכמה חודשים בשביל הקניות, האווירה וארוחת הצהריים באחת ממסעדות השוק המעולות. הפעם הם נסעו לבד, כי להצטופף בשוק של יום שישי בחום של יולי עם עגלת תינוק - מעבר לכוחותיי הפיזיים והנפשיים. נשארתי בבית אך קיבלתי הרבה הפתעות טעימות שהחבר'ה דאגו להביא - בקלוואות, עלי גפן טריים, תבלינים מיוחדים ו... שתי סלסילות דובדבנים. זה היה סימן. אתגר דובדבנים, הנה אני באה!

הפעם, שלא כהרגלי, החלטתי על משהו פשוט. לא להמציא את הגלגל מחדש עם ארבע שעות שינה (לא רצופות) בלילה. בצק פילו שאני מאוד אוהבת לעבוד איתו, בגלל הטעם וגם בגלל הערך הקלורי השפוי יחסית, פירורי עוגיות, שקדים וכמובן - דובדבנים. להגיש חם, רצוי עם כדור גלידת וניל (קטן, כי דיברנו על קלוריות...) ליד - קינוח טעים ביותר. ולפני שניגשים להכנה - תציצו לדברים מופלאים ששאר חברי הפרויקט עשו (וכמה טוב שיש את הפרויקט, לגרום לי לכתוב שוב בבלוג. התגעגעתי!)

שטרודל דובדבנים (ל-3 שטרודלים)


מצרכים:

9 עלי בצק פילו מופשר לפי ההוראות על האריזה

500 גר' דובדבנים - לגלען (המשקל לפני)
3 כפות סוכר
50 גר' חמאה מומסת
2 כפות שמן
100 גר' עוגיות פטיבר שבורות לפירורים דקים
50 גר' שקדים פרוסים

הכנה:

לערבב בקערה את הדובדבנים עם הסוכר ולהשאיר בצד.

לערבב את החמאה עם השמן.

לפרוס על משטח עבודה מכוסה בנייר אפייה עלה פילו ולהבריש בתערובת של המחאה עם השמן. להניח מעל עלה פילו נוסף, להבריש ולחזור על הפעולה עם עלה פילו שלישי.

לפזר מעל שלושת שכבות הבצק כשליש מהעוגיות וכשליש מהשקדים. בצד התחתון של יריעת הבצק לסדר שורה של דובדבנים - כשליש מהמילוי. לגלגל בזהירות לרולדה. להעביר לתבנית אפייה מכוסה עם נייר אפייה ולהבריש אותה בחמאה עם השמן.

לחזור על ההכנה עם שאר המצרכים לקבלת שלושה שטרודלים. לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 190 מעלות כ-20 דקות. לתת להתקרר קצת, מומלץ להגיש חם עם כדור גלידה ליד. אפשר לפזר אבקת סוכר.



דובדבנים - תמונה "סתם" כי זה יפה...


פורסים את הבצק ומושחים בתערובת חמאה עם שמן


מפזרים את העוגיות ואת השקדים מעל כל שטח העלה ומניחים שורה של דובדבנים למטה בצד הרחב


מכינים שלוש רולדות 


וזה מה שיוצא


ומעוד כמה זוויות...




עוד קלוז אפ על הדובדבנים הטעימים


הע/ארות:

9 עלי בצק פילו - לא בדקתי, אך מדבר בחצי אריזה. את יתר הבצק אפשר לשמור במקרר עד 48 שעות ולהכין ממנו יופי של בורקסים מופחתי אחוזי שומן. אפשר גם למלא בירקות, כמו במתכון זה, במקור השתמשתי בבצק פילאס, אף ניסיתי גם עם פילו ועובד מצוין.

השטרודל במיטבו ביום האפייה - וכדאי להגיש אותו חם עם גלידה ליד. לחימום חוזר - בתנור שחומם לחום של כ-180 מעלות כ-3-4 דקות. וכן, ניסיתי לחמם גם במיקרו, זה לא אותו דבר...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה