יום שבת, 28 במרץ 2015

תכף פסח?? מאפים ממולאים עם טונה

אני לגמרי לא מבינה איך זה קורה לי. הזמן מסתחרר סביבי במחול מטורף אחרי עצמו. לפני שנייה היה חנוכה, גשם וחורף, בקושי הספקתי לצלם ולפרסם מתכון למרק מחמם. אחר כך מיד רצנו להזמין תחפושות ולהכין אוזני המן, שכבר כמה שנים ברציפות לא מספיקה לצלם ולהעלות לבלוג (ראיתם בלוג בישול ישראלי ללא מתכון לאוזני המן??). לא הספקנו עוד לעכל את העוגיות והממתקים שקיבלנו בכמות בלתי סבירה לחלוטין במשלוחי מנות. וכבר פסח. הלו, רגע, שנייה, חכו לי! יש לכם עוד קצת קמח במזווה? כי לי יש מתכון מצוין למאפים מעולים שיסיימו בדיוק את ה-300 גר' המיותמים שנותרו לכם (גילוי נאות - אני מצאתי את עצמי עם 260 גרם. על 40 גרם לא מפילים תכנונים. השלמתי עם קורנפלור. אל תספרו לאף אחד, במיוחד לאנשים שמאמינים שאפיה זה דבר מדויק). ואם כבר לא נשאר לכם קמח.... אז תמתינו אחרי החג. המאפים האלה שווים את זה. בצק קל להכנה, נוח בעבודה, לא שומני וטעים מאוד. אפשר לגוון עם כל מילוי שרוצים ואני עוד זוממת להכין גרסה מתוקה, תוך הורדת כמות המלח והוספת סוכר ותמצית ווניל.

קיבלתי פניה מ"מוצר השנה" לכתוב מתכון שישלב את אחד המוצרים הזוכים בפרס מוצר השנה 2014, טונה בהירה בשמן זית איכותי. כך אני מוצאת את עצמי מפרסמת מאפים דווקא רגע לפני פסח. ודוחה את התכנונים לפרסום מאכלים "פסחיים" ייעודיים שהוכנו וצולמו לפני שנה. או שנתיים. ולא זכו לעלות לבלוג. כי... המחול המטורף של הזמן וכו', ראה את ההקדמה. מתישהו לחמניות פסח מעולות שלי ימצאו סוף סוף את מקומן הראוי להן כאן, אולי בימים הקרובים. אולי במהלך חול המועד, השנה יש לנו הרבה ממנו. אולי שנה הבאה.

מילה על המוצר. אני מאוד אוהבת טונה. אך מטעמי דיאטה (כן, מילה מאוד רלוונטית בפוסט על מאפה...) מעדיפה טונה במים. מצד שני, לסלט טונה או למאפה עדיף להשתמש בטונה בשמן, כי היא בוודאי טעימה יותר ויבשה פחות (אין מה לעשות, כל הסוד הוא בקלוריות...). למקרה כזה, טונה בשמן זית בהחלט יכולה להיות אלטרנטיבה טעימה. לצורך המאפה הפעם גם לא סיננתי את השמן עד הטיפה האחרונה כמו שעושה בדרך כלל (אמרנו קלוריות?..).



מצרכים:

לבצק:

150 גר' גבינה לבנה
6 כפות חלב
6 כפות שמן
1/2 כפית מלח
2 כפיות שטוחות סוכר
300 גר' קמח לבן רגיל
1 שקית (10 גר') אבקת אפיה

1 ביצה למריחה

למילוי:

2 קופסאות טונה
2 ביצים קשות
1 פלפל גמבה קצוץ
1/4 כפית סחוג / אריסה / טבסקו
תיבול: מלח, פלפל שחור גרוס

הכנה:

בקערה גדולה לערבב את הגבינה הלבנה עם החלב, השמן, הסוכר והמלח לתערובת אחידה.

להוסיף את הקמח ואת אבקת האפייה ולעבד לקבלת בצק רך ועדין - לא לעבד יותר מדי, שלא יהפוך לקשה.

לערבב את כל המצרכים למילוי.



לרדד את הבצק לעלה דק, ליצור עיגולים בגודל הרצוי.



במרכז כל עיגולים להניח כף מהמילוי ולסגור היטב.


להבריש עם ביצה טרופה.


לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-25 דקות, עד להזהבה.


הע/ארות:

- אין יותר מדי. כאמור, הבצק הזה מושלם ויקבל כל מילוי. תוספת תירס וטבסקו יכולה לקחת לכיוון מקסיקני, להחליף את הטונה בקוביות חצילים וגבינה בולגרית - יעביר אותם לצד הבלקני של המפה. תערובת של גבינה צהובה וגבינת פטה - סוג של בורקס, או מילוי כרוב וביצים בסגנון פירושקי רוסיים. לגוון - זה שם המשחק, וזה משחק טעים מאוד.



2 תגובות:

  1. צריך להציע הצעת חוק: במקום להעביר שעונים לקייץ/חורף, עדיף להוסיף עוד כמה שעות טובות ליממה... חחחח

    טונה היא לגמרי מוצר השנה. מסכימה איתך! אני בעצמי מאוד מאוהבת בטונה, זה מעין מקל קסמים כזה שתמיד מסדר לי ארוחת צהריים כשאין שום דבר מוכן.

    אילו צורות מושלמות של פירושקי את עושה, מדהים. וגם הבצק נשמע מאוד מעניין. כחובבת פחמימות מושבעת, אשמח להכין את זה מייד אחרי החג :-)

    תודה על המתכון!
    שיהיה לכם חג שמח!
    נטי

    השבמחק
  2. תודה על מתכון מעולה!
    ניסיתי ואהבתי :-)

    ממליצה גם להיכנס לאתר הבא עבור עיצוב שולחן ליל הסדר מתנות לחג פסח

    השבמחק