יום שבת, 20 בספטמבר 2014

מאפינס שוקולד ורימונים

בדרך כלל את ההכנות לחג אני מתחילה מהקינוחים. גם אם זה לא הדבר הכי חשוב בארוחה, אז זה הדבר שהכי כיף לי להכין. שוקולד עם הרבה אחוזי קקאו הולך נפלא עם כל דבר. הייתה לי חברה לפני שנים רבות, אמרה לי כל דבר שאוכלים עם חסה - מרזה. רוצה שוקולד? בבקשה, תאכלי עם חסה, הקלוריות של החסה (או היעדרן) מפצות על הקלוריות של השוקולד. אני רואה את התמונה מהצד השני. כל דבר אכיל עם שוקולד. רוצה לאכול חסה? בבקשה, תאכלי עם שוקולד, הטעם של השוקולד מפצה על הטעם (או היעדרו) של חסה.

אני מקווה שלא קיבלתם את ההקדמה ברצינות ואתם לא באמת מארגנים ברגע זה סנדוויץ חסה ושוקולד. במקרה הטוב - זה הולך רק עם חרוסת, אבל זה בכלל מחג אחר לגמרי. כרגע אנחנו בראש השנה ולכן שילבתי חסה, סליחה, שוקולד עם רימונים.


מצרכים:

3/4 כוס (150 מ"ל) שמנת מתוקה
100 גר' שוקולד מריר שבור לקוביות
4 כפות רוטב רימונים / סירופ רימונים גרנדין (*ראה הע/ארות)
1 כוס (140 גר') קמח לבן רגיל
1 כפית אבקת אפיה
2 כפות שטוחות אבקת קקאו
6 כפות סוכר
קורט מלח
5 ביצים

לציפוי:
2 כפות רוטב רימונים / סירופ רימונים גרנדין
75 גר שוקולד מריר שבור לקוביות
1/2 כוס (100 מ"ל) שמנת מתוקה

לקישוט:
גרגירי רימון

הכנה:

להניח שוקולד, שמנת מתוקה ורוטב רימונים בקערה ולמחם במיקרוגל בפולסים של 20 שניות להמסה מלאה של השוקולד. לערבב לתערובת חלקה ומבריקה.

בקרה נפרדת לערבב את החומרים היבשים: קמח, אבקת אפייה, סוכר, קקאו ומלח.

לערבל את ביצים במיקסר עם וו גיטרה לקצף אוורירי. להוסיף באיטיות ותוך כדי ערבול את תערובת השוקולד. לאחר שזאת נבלעת בתערובת, להוסיף את תערובת היבשים בבת אחת. לבחוש באיטיות לבלילה אחידה.

להעביר לתבניות המאפינס ולאפות כ-20-25 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות. לקרר לחלוטין.

הכנת הציפוי:
להניח שוקולד, שמנת מתוקה ורוטב רימונים בקערה ולמחם במיקרוגל בפולסים של 20 שניות להמסה מלאה של השוקולד. לערבב לתערובת חלקה ומבריקה.

לצפות את המאפינס ולעטר בגרגירי רימון. מומלץ לקרר לפחות שעה לפני ההגשה.

למתכון עם הערכים התזונתיים כאן


הע/ארות:

- סירופ רימונים הכנתי לפני שנה כחלק מקינוח גלידת רימונים, אחד הדברים היותר טעימים שמוחי הקודח המציא. בשאריות של הסירופ השתמשתי למתכון זה (וזה מסגיר כמה זמן המתכון שכב אצלי במגירה...). הסירופ מצוין עם כל מיני קינוחים או סתם עם גלידת וניל קנויה. מומלץ לנסות אם יש לכם כמה רימונים וכמה דקות פנויות. ואם לכם רימונים / דקות פנויים / פנויות אז אפשר להשתמש בסירופ רימונים קנוי

- אפשר להכין כעוגה גדולה בתבנית בקוטר 24 ס"מ (וכך זה היה בעצם במתכון המקורי...). לאפות כ-30-35 דקות.

- בקלות ניתן להמיר לפרווה: המרכיב החלבי כאן רק שמנת מתוקה (אגב, לצורך קיזוז קלורי אם לא נדרת הקצפה אני מזמן משתמשת לעוגות בשמנת לבישול...). אפשר להחליף בקרם קוקוס (וכך זה היה בעצם במתכון המקורי...) או שמנת מתוקה פרווה. 


מקור להשראה: על השולחן


אם יהיה לי זמן לפני החג - צפו למתכון נוסף עם רימונים. אם לא... כנראה שיידחה בעוד שנה. הזמן טס כשנהנים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה