יום שבת, 14 ביוני 2014

מה זה גוסגו ופנקייק גבינה לבנה

כבר לפני כמה שנים הצעתי לעשות עצומה. להחתים אנשים במקום שבעה ימי פסח לחגוג שבעה ימי שבועות. החג הזה פשוט טעים. ובשבילי גם תירוץ להתפרע באירוח חלבי ולנסות מתכונים חדשים על חשבון המשפחה המורחבת. לשמחתי במשפחה כולם שותפים לאהבה שלי לחלבי (הצד השמאלי של הבלוזוגי כאן חייב להעיר שזה לא מדויק, הוא תמיד יעדיף סטייק טוב, אבל "גם חלבי זה בסדר"). אני מאוד שמחה שהחטיף המועדף על הילדים שלי לנשנוש "בין הארוחות" הוא יוגורט . בתקופה האחרונה יש דעות חדשות בנוגע לתרומה הבריאותית של החלב לגוף שלנו, אך גם אלה יסכימו אותי שיוגורט, גם אם מדובר במילקי עם קצפת, הוא ממש לא באותה סקאלה בריאותית עם צ'יפס וביסלי.

כשגילעד היה בן שנה, השארנו אותו עם חמותי ויצאנו לסידורים. לצערנו, זאת הייתה מהפעמים האחרונות שחמותי ז"ל שמרה על גילעד, אך לא זה נושא הרשומה. כשחזרנו אחרי כשלוש שעות, חמותי המודאגת פגשה אותנו בדלת. הילד כבר חצי שעה בוכה ומבקש "גוסגו, גוסגו!". הייתי שמחה לתת לו, אבל מה זה לכל הרוחות גוסגו - שואלת חמותי, המתקשה להבין את מחיה השפה העברית בן שנה היושב על השטיח בסלון ובוכה בשיברון לב. "גו" - זה יוגורט ו"סגו" - זה סגול. הילד סך הכל ביקש יוגורט בצבע סגול, כלומר באריזה סגולה שהייתה אז ליוגורטים של דנונה. היה לנו גם "גו אדום" = יופלה, "גו ירוק" - דנובה וגם "גו סתא" = כלומר "יוגורט סבתא", שזה דניאלה. את היוגורט הזה סבתא של גילעד הכי אהבה ואכלה גם כשכבר לא היה לה חשק לאכול שום דבר אחר במלחמה שניהלה (והפסידה) נגד מחלתה. שמונה שנים אחרי, גילעד עדיין זוכר ואוהב "גו סתא".

כשבגיל שנתיים חגגו שבועות בגן של גילעד, כל הילדים התבקשו להביא מעדן שהם הכי אוהבים. בוודאי שהכוכבים של כולם היו מילקי ודני למיניהם. אבל גילעד שלי הביא לגן יוגורט דנובה, יוגורט לבן וחמוץ באריזה גדולה של 200 מ"ל. "זה יוגורט של זקנים", צחקה איתנו הגננת. ככה, טבעי וחמצמץ, היה הכי טעים לו. כרמל יותר סטנדרטית באוכל (אם לא להגיד "קשה עד בלתי אפשרית שלא מוכנה לטעום שום דבר חדש ומאכלים שהיא אוהבת אפשר לספור על כף יד אחת, ורצוי להגיש אותם עם קטשופ") מעדיפה יוגורט שוקולד מתוק, היא לשבועות הביאה מילקי המסורתי והמקובל על כולם.

לפני כמה זמן קיבלתי הצעה מעניינת מקבוצת לידרס, קבוצת משפיעים ברשת, בשיתוף עם המועצה לענף החלב בישראל. הם שולחים אליי חוברת מתכונים חלביים ואני מנסה לפחות שניים מהמתכונים ומפרסמת אותם בבלוג. ובכן, משימות כאלה אני אוהבת. תביאו ומהר, בדיוק בשביל זה אני פה - לנסות מתכונים חדשים. החוברת מאגדת כמה מתכונים פשוטי הכנה מבוססים על מוצרי חלב, שהכי מתאימים לארוחת ערב משפחתית מהירה וטובה לילדים וגם לאמא עייפה לאחר יום עבודה ארוך. הילדים מקבלים את מלאי הוויטמינים הדרושים: וויטמין A, (למערכת החיסונית, גדילה והתפתחות), וויטמין B12 (חיוני לתפקוד מערכת העצבים וליצירת תאי דם אדומים), חלבון מלא (לגדילה והתפתחות תקינים), אבץ (למערכת החיסונית), מגנזיום (בניית העצם ושמירה על פעילות תקינה של השרירים, העצבים וקצב לב תקין) וכמובן סידן (בניית העצם בתקופת הגדילה ולשמירה עליה במהלך החיים). עכשיו נשאר רק לבדוק אם התיק מסודר עם המערכת למחר, לשלוח את הילדים למיטות וסוף סוף אפשר לנוח. או לסדר מדיח. או לשים כביסה. לנוח?.. מה זה?..

פנקייק גבינה לבנה וממרח גבינה ושוקולד 




מצרכים (ל-7-8 פנקייקים גדולים)

1 ורבע כוסות קמח רגיל
2 כפיות אבקת אפייה
2 כפות סוכר
קורט מלח
קליפת לימון מגוררת מחצי לימון
1/2 כוס חלב
150 גר' גבינה לבנה 5%
75 גר' חמאה מומסת
2 ביצים
1 כפית תמצית וניל

ממרח גבינה ושוקולד:
4 קוביות שוקולד מריר
3 כפות חלב
3 כפות גבינה לבנה 5%
1 שקית סוכר וניל

לתוספות: 
פירות חתוכים לקוביות 
מייפל, דבש, סילאן

הכנה: 

להכניס לקערה גדולה את כל המצרכים היבשים: קמח, אבקת אפייה, סוכר, מלח וקליפת לימון מגוררת. לערבב היטב.

בעקרה נפרדת לטרוף את הביצים ולמזור פנימה את החמאה המומסת, לאט ותוך ערבוב. להוסיף תמצית וניל ולערבב. להוסיף תוף כדי ערבוב את החלב ואת הגבינה ולערבב לקבלת תערובת חלקה.

להוסיף את ה"נוזלים" ל"יבשים" ולטרוף היטב עד לקבלת תערובת חלקה. הבלילה צריכה להיות במרקם של יוגורט סמיך, אם נראית כסמיכה מדי אפשר להוסיף עוד כף - שתיים של חלב.

לחמם מחבת קטנה לפנקייק ולשמן מעט מאוד (כמה טיפות של שמן או בספריי שמן). לצקת מצקת מהתערובת למחבת. כשנוצרות בועות בחלק העליון של הפנקייק לבדוק בזהירות, בעזרת מרית גדולה, את החלק התחתון. אם צבעו זהוב, להפוך ולהמשיך לטגן גם מהצד השני עוד כדקה. לטגן על אש בינונית - נמוכה ובין פנקייק לפנקייק מומלץ לשמן שוב את המחבת בכמה טיפות שמן.

ממרח גבינה ושוקולד

להמיס בקערה במיקרו את קוביות השוקולד והחלב כדקה. לערבב לקבלת תערובת חלקה. לתת לתערובת להתקרר קצת, להוסיף סוכר וניל וגבינה לבנה ולערבב היטב.



להגיש את הפנקייק עם פירות חתוכים, ממרח גבינה, מייפל, דבש וסילאן ולתת לילדים להרכיב לבד בצלחת את פנקייק החלומות.



הע/ארות

אין. פשוט וטעים. אני מתה על פנקייקים ולביבות למיניהם. וזה אחד הטובים שאכלתי. אוורירי, עדין וממרח גבינת שוקולד (או ממרח שוקו כמו שקרא לו גילעד) - הברקה בפני עצמה.



מקור להשראה בשינויים קלים שלי: מתוך חוברת "מנות שילדים אוהבים" של המועצה לענף החלב בישראל.


איך אני אוהבת לצלם מנות צבעוניות וקיציות... הרגשתי מינימום סזאן... 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה