יום שבת, 10 במאי 2014

סלט חצילים, צימוקים וזיתים

אני אוהבת להיות הרפתקנית במטבח. לנסות שילובים מיוחדים ואפילו מוזרים. שילובים שתוך כדי ההכנה אפילו לא מצליחה לדמיין את הטעם הסופי והאם מה שייצא יהיה טעים גורמה או ילך ישר לפח. כשיש שני ילדים בבית, כמות ההרפתקה במטבח יורדת דרסטית. אחד עוד מתחשב, יש לו הגדרות ברורות פחות או יותר למה כן ומה לא, בעיקר למה לא: לא "אוכל בצבע ירוק", כלומר כל דבר שנכנס לתוכו עשבי תיבול, שזה די מבאס אבל ניתן לתמרון, לא אוכל פלפלים - לפעמים מצליח לי לשכנע אותו שזה "אדום של עגבנייה", או כל מרקם שהוא "נגיס" מדי, דוגמת רוטב אגוזים. השנייה בעייתית הרבה יותר ומעדיפה לא לאכול בכלל דבר שאינו פסטה, אורז, שניצל או קטשופ.

מדי פעם, בעיקר בארוחה גדולה כשיש מספיק מבחר וגם השמרנים שבין הסועדים לא יישארו חלילה רעבים, מרשה לעצמי עוד שילוב ביזארי. כמו הסלט הבא. שאת המזלג הראשון עם הטעימה ממנו לקחתי בחשש רב. אחר כך לא יכולתי להפסיק לאכול. כדאי להעז, זה טעים גורמה. אפשר לאכול גם קר, על תקן סלט, וגם חם - עם אורז לבן, על תקן תוספת. נשמר היטב במקרר במשך כמה ימים בלי לאבד מהטעם.

רק בעיה אחת עם הסלט - התמונות, אוי התמונות... בתקופה האחרונה אני די מרוצה מההתקדמות שלי ביכולות הצילום הצנועות שלי (או שרק אני מחמיאה לעצמי יותר מדי?...) אך מה שמצטלם טוב אצלי - אלה בעיקר קינוחים ועוגות / עוגיות למיניהן. עוד לא פיצחתי את הפורמולה איך אפשר לצלם "אוכל אמיתי". ובעיקר מרקים, דברים עם רוטב ואוכל "מבריק", כמו סלט זה. וגם אחת הבעיות בצילום של "אוכל אמיתי" היא משפחה רעבה שמציצה לכיוון המטבח עם סכין ומזלג ביד, כאילו מנסים לרמוז שהם מעדיפים את האוכל שלהם חם, כאן ועכשיו. התמונות במקרה זה להמחשה בלבד. שאכן חצילים הולכים נפלא עם צימוקים. 

סלט חצילים, צימוקים וזיתים




מצרכים:

3 כפות שמן זית
לחמם את השמן במחבת גדולה ולטגן את הבצל עד להזהבה. להוסיף את השום ולטגן דקה נוספת.


2 שיני שום קצוצים
1 חציל, חתוך לקוביות
1 בצל, קצוץ
4 עגבניות, קצוצות
3 כפות אגוזי מלך קצוצים
3 כפות זיתים ירוקים פרוסים
3 כפות צימוקים שחורים
1 כף סוכר
1 כף רוטב צ'ילי מתוק
3 כפות פטרוזיליה קצוצה
מלח, פלפל שחור

הכנה:


להוסיף קוביות חציל ולטגן כ-3-5 דקות.

להוסיף עגבניות, מלח ופלפל שחור, לכסות את המחבת ולבשל כ-10-15 דקות על אש נמוכה.

להוסיף אגוזים, זיתים, צימוקים, רוטב צ'ילי וסוכר. לערבב ולהמשיך לבשל על אש קטנה כ-10 דקות נוספות.

לסגור את האש ולהוסיף פטרוזיליה.







2 תגובות:

  1. גם אני בעד הרפתקנות במטבח! - ואת הסלט הזה הייתי מסכים לטעום (אבל לא בטוח שלהכין)...

    השבמחק
    תשובות
    1. טל, סיכמנו ארוחת ערב להרפתקנים: אני מביאה את הסלט, אתה את המאפינס הודו ;)

      מחק