יום שני, 21 באפריל 2014

עוגת מצות וגבינה. בלי ייסורי מצפון

לאט לאט - או מהר מהר, תלוי איך מסתכלים, הגענו ליום האחרון של החג. אצלנו זה היה ממש מהר, במיוחד שחלק מהחג היינו בחו"ל, שמונה ימים מלאי חוויות. היינו בגאורגיה ונהנינו מכל רגע. אוכל מצוין, אנשים מקסימים, נופים עוצרי נשימה, מחיה זולה במיוחד, נהגים מטורפים. על כל זה כנראה עוד יבואו רשומות בהמשך, בתקווה גם בליווי מתכונים מהמטבח המופלא הזה. כדאי להכין מראש כמות מכובדת של אגוזי מלך, ירקות טריים והרבה תבלינים. אני הבאתי אספקה של אוצחו-סולני (פרחי כוסברה מיובשים וטחונים) וחמלי-סונלי (אותם פרחי כוסברה מיובשים וטחונים, בתוספת עשבי תיבול מיובשים וטחונים נוספים, כמו שמיר, בזיליקום, עלי דפנה וכו') לשנה הקרובה, אך ניתן לקנות את התבלינים גם בארץ ללא בעיה, במיוחד בשווקים. נכון שיהיה טרי קצת פחות ויקר הרבה יותר, אבל יעשה את העבודה.

ובינתיים בחג הזה לא הספקתי להעלות אפילו מתכון רלוונטי אחד. החרוסת, הלחמניות, המנות העיקריות והעוגות - תמונות שמחכות לי (ולכם) עוד משנה שעברה. כי נחשו מה, גם שנה שעברה זה נגמר מהר מהר ולא היה לי זמן לפרסם את המתכונים - ולפרסם מתכון ללחמניות מקמח מצה, טעימות ככל שיהיו, בשבועות - לא בדיוק הולך... אז שוב השארתי את המתכונים בצד מתוך המחשבה שגם השנה תעבור לה מהר - מהר. ואפרסם את החרוסת שלי כבר שנה הבאה. מקסימום, בחישוב זהיר, עוד שלושים שנים יוצאת לפנסיה. הישארו עימנו, יש למה לחכות :)

מצד שני, חבילות מצה ממש לא נגמרות מהר - מהר. היום כולם חושבים על המופלטות בערב. מתכון מקורי למופלטה אין לי, מקסימום בלינצ'ס במילוי טבורוג וצימוקים (יאמי!). אך לכל מי שנתקע, כמונו, עם חבילות מצה, מציעה מתכון לעוגת גבינה עם מצות. סוג של גשר מפסח לשבועות שמחכה לנו ממש מעבר לפינה. יתרונות של העוגה: 10 דקות הכנה (לא כולל זמן הקירור של העוגה המוכנה) ומצרכים זמינים וגם "זולים" יחסית בבחינת הקלוריות. נכון שדיאטה בחג זאת מילה ממש גסה, מצד שני חייבת להיות אלטרנטיבה לעוגות מוס עם 3 שמנת מתוקה או בראוניז עם 300 גר' שוקולד מריר ו-200 גר' חמאה. לא אגיד שהבראוניז אינם חלומיים אבל.... אחרי החגים זה ממש כאן, ויש לזה עוד משמעויות חוץ מחזרה לשגרת העבודה. אם ממש בא לכם, אפשר להוסיף גם לעוגה זו שמנת מתוקה מוקצפת - לקפל אותה בעדינות לתערובת הגבינה. אתם מנחשים שזה לא בדיוק יהרוס את העוגה...

עוגת מצות וגבינה 



כאן ניתן לראות את המתכון עם הערכים התזונתיים שלו באתר של FoodsDictionary

מצרכים (לתבנית מלבנית קטנה, אני השתמשתי בתבנית ח"פ קטנה בגודל כ-15X25, כל תבנית בגודל דומה תתאים)

4.5 מצות
כחצי כוס חלב להרטבת המצות

למלית גבינה 
500 גר' גבינה לבנה 5%
125 מ"ל יוגורט בטעם וניל (השתמשתי ב"דני" 1.5%)
1/2 כוס חלב
1/2 כוס סוכר
1 שקית (80 גר') אינסטנט פודינג וניל

לציפוי שוקולד: 
50 גר' שוקולד מריר שבור לקוביות
2 כפות חלב
10 גר' חמאה

הכנה: 

להניח את כל המצרכים למלית גבינה בקערת המיקסר ולהקציף יחד לקבלת תערובת קרמית וחלקה.

להרטיב היטב את המצות בחלב ולסדר שכבה ראשונה בתבנית (מצה וחצי לכל שכבה). לסדר מעל כחצי מכמות הגבינה. להניח עוד שכבה של מצות ומעליה - את יתר המלית. לסיים בשכבת מצות נוספת.

להניח את כל המצרכים לציפוי בקערה קטנה ולחמם יחד במיקרו בפולסים עד להמסה של השוקולד והחמאה. לערבב לתערובת חלקה ולצפות את השכבה העליונה של המצות.



להכניס למקרר לשעתיים לפחות. ניתן לקשט עם סוכריות צבעוניות, לי היה מצב רוח ללבן חגיגי...




תגובה 1:

  1. איזה כיף שנסעתם להתאוורר, בטוחה שנהנתם מאוד!
    העוגה נראית מבטיחה מאוד למרות שמבחינתי אם נשארו מצות הן פשוט ילכו לפח (די כמה דיקטים אפשר לאכול?חחח) מה גם שהשנה אותגרתי רק לעוגות פרווה אז בכלל.
    כמה חבל שאנו לא שכנות, הייתי קופצת לכוס קפה עם עוגת מצות של סוף החג... טוב, כמו שאמרת "עוד שלוש שנים לפנסיה" ? ;-) שיהיה ערב מקסים וטעים!
    אלנה

    השבמחק