יום שבת, 28 בספטמבר 2013

שמשון ויובב של הפוליטיקה.

לילה כולם ישנים. רק שני השובבים שלנו מסתובבים ביער וזוממים. בוא נשכנע את פינוקיו להביא לנו מטבעות זהב. הוא יבוא איתנו ואז נוכל לקחת לו את המטבעות. נספר לו איזה סיפור על עושר ותהילה, זה יותר מושך אותו מלמצוא את סבא ג'פטו.
דברים שיש להתבייש בהם נעשים בלילה, כשאף אחד לא שם לב וכולם ישנים. הלכו להם ברק ונתניהו (עוד לא החלטתי מי שמשון ומי יובב, אבל בטוח שברק מעורב כדי להציל את הקריירה הפוליטית הבעייתית שלו) לצוד את מטבעות הזהב של מופז. יש לו 28 מטבעות והוא לא יודע להשתמש בהם. הם לעומת זאת יכולים לקנות תהילה ופרסום, כמו אז בסיירת. גם הם עושים דברים בלילה אבל למען המדינה. עכשיו הם פועלים בלילה לטובת עצמם. מה רצה מופז? להישאר בסיפור ויום אחד להפוך לילד אמיתי, לראש הממשלה. סבא ג'פטו(מדינת ישראל) נראה עכשיו רק אמצעי לקצור את התהילה שילד אמיתי זוכה לה. הכל הישרדות פוליטית. הכל אגו של גברים מצ'ואיסטים. (לגבר מותר להעביר ביקורת על בני מינו). עכשיו אנחנו בלונה פארק של טפשים, מסביבנו כולם הופכים לחמורים. אפשר להמשיך את האנלוגיה ולקבוע שהחתולה שולמית זה ש"ס(תמיד עייפה, לא נלחמת וחושבת על אוכל) וניקנור זה מר"צ( נודניקים שכל פעם מזהירים אותנו ומלשינים עלינו לעולם, אבל בכל זאת אוהבים אותנו).
אנחנו חיים בסיפור, חיים בסרט. מסביבנו הכל מתהפך. עולם ערבי ומוסלמי שמקצין את דעותיו, מיתון בכלכלה המערבית שישפיע מתישהו עלינו, וכמובן האיראנים שמאיימים לסיים הכל בשניה. מבפנים החברה רקובה, ושלא יטעו אתכם. הפערים בין עשירים לעניים, אובדן הסולידריות החברתית, אלימות משתוללת בכל המגזרים, אוכלוסיות שלמות שלא מתפרנסות באופן עצמאי וחיות על חשבוננו(לא רק החרדים) והכי מדאיג דור עתיד אגוצנטרי, שאינו מסוגל לכבד את עצמו, אינו מקשיב לאחר, בורות שפעם הייתה חריגה והיום היא נפוצה גזען,מפונק , מנותק מהעולם ומחובר למכשירים אלקטרוניים היוצרים סביבו בועה. העליונות של ההון האנושי שלנו תעלם בעוד שניים שלושה דורות, אבל אנחנו עסוקים במטבעות הזהב של פינוקיו, ונותנים לשמשון ויובב לנהל את הסיפור, למרות שאנחנו יודעים שהם שקרנים. אפילו פינוקיו אמרלנו לפני שהלך איתם לקרקס הממשלה..
שמתם לב שאין פיה טובה בסיפור. אולי לבני, או שלי, אולי יאיר. אם כבר יאיר אז אולי הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו הוא הפיה הטובה. אולי הפיה הטובה עוד תגיע מכיוון לא צפוי, אולי זה היה בן גוריון והוא כבר מת מזמן. יש לנו עוד שנה וחצי לפני שנתחיל פרק חדש, או סיפור חדש. לפי דור העתיד זה כנראה יהיה "האריה שאהב תות". עקשן ומפונק, שרק רוצה שיאכילו אותו בדברים שמתחשק לו  למרות שאין.
ואנחנו. בסוף הקיץ במקום בחירות לכנסת נבחר שוב להישרדות. זה מה שהפולטיקאים שלנו לימדו אותנו. החלטתם למי תצביעו?
בברכת הצלחה למנהיגינו. לא הצלחה בהישארות בתפקיד, זה פחות חשוב, אלא הצלחה בתפקיד עצמו- דאגה לעם ישראל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה