יום שני, 30 בספטמבר 2013

חג שמח

מכירים את הבדיחה - "אני עושה שלוש דיאטות בו זמנית. כי עם אחת אני נשארת רעבה"? אז התחלתי בדיאטה חדשה, הפעם בסגנון של שומרי משקל. כשאפשר לאכול הכל, אבל לכל מאכל יש את הניקוד שלו. משולש פיצה? בכיף, רק לזכור שזה כשליש מהמינון היומי... לא יודעת עד כמה זה יעבוד, אבל לפחות אתרגל תרגילי חיבור וחיסור. את פעולות החשבון הבסיסיות אני כבר מזמן התרגלתי לעשות במחשבון בלבד ופתאום כבר כמה ימים אני מסתובבת וכל הזמן רק ממלמלת לעצמי: "נקודה וחצי ועוד שתיים וחצי ועוד ארבע...". נכנסתי למאפיה, הסתכלתי על המדפים העמוסים בכל טוב ובמקום קרואסונים ובורקסים ראיתי רק 8 נקודות, 8 נקודות, 8 נקודות..... לא תאמינו, זה עבד. קניתי רק לחם קל וחלב לקפה ורצתי מהר מהר החוצה, מנסה לנשום דרך הפה ולא להריח את כל הסופגניות המופלאות והנפלאות שהציגו את מלאי השמן והקלוריות שלהן לראווה. "כמה נקודות יש בסופגנייה אחת?" שאלו אותי בנות בעבודה. חיפשתי וחיפשתי בחוברת ה"ניקוד" ולא מצאתי. "סופגניות - זה מחוץ לדיאטה" - הכרזתי. אין ניקוד. אכלת סופגנייה - כנראה צריך לצום יומיים. 
אז חיפשתי וחיפשתי ודפדפתי בין אלפי המתכונים ברשת והחלטתי להכין השנה סופגניות "רחמניות" יותר לפיגורה. דיאטטי זה לא. ניקוד? עזבו אותי, נפגש עוד שבוע. אבל לפחות זאת לא פצצת קלוריות מתקתקת. מצד שני ולמרות התוצאה המוצלחת, הטעם הוא שונה מהטיגון, כנראה סופגנייה אמיתית בכל זאת צריכה לעבור טיגון כל כך לא בריא בשביל תענוג של פעם בשנה. סופגניות אפויות - יצאו לי טעימות. אפילו מאוד מאוד טעימות. אבל בגדול זאת לחמנייה מעולה שלכבוד החג עלתה לדרגת סופגנייה. אבל לפחות המצפון שקט יותר... מישהו אמר בשביל לקחת עוד סופ-לחמניה?... מסיבה זו בדיוק הכנתי סופגניות קטנות, חצי מהגודל הרגיל. ואם מדברים על חצי - אז גם מבחינת הקלוריות סופגניות אפויות הן חצי מכמות הקלוריות של סופגניות מטוגנות. בתנאי שמצליחים להתאפק ולא להכין גנאש שוקולד לציפוי הסופגנייה - ואני באמת שרציתי... ואבקת סוכר אני סתם לא אוהבת, למרות שאם תפזרו אבקת סוכר על הסופגנייה שלכם - היא כבר תראה "אמיתית" הרבה יותר. 
ולסיום חלק המבוא בדיחה באותו הנושא: "אני עושה דיאטה של דתיים - אוכלת הכל ומתפללת שלא יראו". חג שמח :)

מצרכים (כ-50 סופגניות קטנות או כ-30 סופגניות רגילות):
1/3 כוס מים פושרים
50 גרם שמרים טריים (שקית של שמרית) + 1 כפית סוכר
1.5 כוסות חלב
70 גר` חמאה (לפי תגובות של אנשים שניסו - אפשר להמיר בשמן)
1/4 כוס סוכר
2 ביצים
4.5 כוסות קמח רגיל
כפית מלח
חצי כפית אגוז מוסקט (2 כפיות במקור שזה המון לדעתי)
בסיום האפיה:
50 גר` חמאה מומסת למריחה על הסופגניות המוכנות 
מילוי: כל מה שאוהבים. ריבה, שוקולד, ממרח שוקולד, ריבת חלב, ממרח נוגט (להיט!). אפשר להזריק עם מזרק, אצלי ברגע האחרון הלך לאיבוד חלק נחוץ למזרק ולכן נאלצתי לעשות חתך בתוך כל סופגניה ולהכניס לתוכה מילוי עם כפית. 
לציפוי: 2-3 כפות סוכר מעורבבות עם 1 כפית קינמון וגם 1/3 כוס אבקת סוכר לזריה בתום האפיה (על שלב זה ויתרתי)
הכנה:
לערבב את השמרים בקערה קטנה עם המים הפושרים וכפית סוכר. לכסות במגבת מטבח ולהשהות במקום חמים למשך 10 דקות, עד שהתערובת תופחת. 
להמיס במיקרו את החלב ואת החמאה, לערבב מדי פעם עד להמסת החמאה. לצנן לחום פושר. 
בקערת מיקסר לערבל יחד את הביצים עם הסוכר ואגוז המוסקט. להוסיף את תפיחת השמרים ולמשיך לערבל על מהירות הכי נמוכה. תוך כדי ערבול למזוג פנימה את תערובת החלב הפושר.
להוסיף בהדרגה את הקמח ולערבל עם המיקסר עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה (הבצק דביק בשלב זה).
לכסות במגבת ולהשהות במקום חמים למשך כשעה, עד שהבצק מכפיל את נפחו.

לשים בצלחת גדולה ושטוחה כחצי כוס קמח. לקחת מהבצק שתפח כמות קטנה של בצק, לגלגל בקמח וליצור כדור קטן בגדול ככדור פינג פונג (לא למעוך או לשטח את הבצק).
להניח בתבבית אפיה מרופדת בנייר אפיה במרווחים גדולים בין הסופגניות. לכסות במגבת ולהשאיר להתפחה נוספת של כ-40 דקות.
אפשר גם לעשות דונאטס - לשטח את הכדור, לקרוץ ממנו עיגול בעזרת כוס ועיגול קטן באמצע הדונאט - בעזרת קונוס של מזרק קרמים או כל צורה עגולה שתתאים.
לחמם את התנור לחום של 200 מעלות. לאפות את הסופגניות כ-10-15 דקות, עד להזהבה.
להוציא את הסופגניות וכשהן עדיין בתבנית - להבריש בחמאה מומסת. אם רוצים - מפזרים מלמעלה תערובת של סוכר וקינמון או ממלאים בכל מילוי.

מקור: רות יולס, אני מצאתי אותו כאן 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה