יום חמישי, 12 בספטמבר 2013

מה מגדלים בלול או תבשיל מהיר עם חזה עוף וירקות




היום התקיימה בגן חובה של הילד הגדול שלנו "סדנת פתיחת הספרייה". נהנינו מאוד וכל הכבוד לאתי, הגננת המדהימה שלנו. מאחלת לנו שבכל הדרך של הילד שלי במערכת החינוך יהיו לו מחנכים שכאלה. ויודעת מראש שזה לא יקרה. כי בחברה שלנו כבוד גדול להיות עורך דין אבל לא מורה. כי צריך להחליט בין השליחות לפרנסה, ומעטים האנשים הטובים שבוחרים בשליחות. כי החינוך של הילדים שלנו הפך להיות פתאום דבר פחות חשוב. ובמבט מהצד השני - הרבה הורים מצפים פתאום שמערכת החינוך תחנך את ילדיהם ושוכחים שזהו קודם כל התפקיד שלהם. מערכת החינוך לא תצליח לחנך ילד שלא בא עם בסיס מינימלי של ערכים, אהבה, כבוד ותשומת לב מהבית. וזה הרבה פחות קשה ממה שזה נראה. אחרי יום עבודה ארוך במיוחד ממש אין לי כוח וסובלנות, אבל אם לחשוב על זה - לשבת עם הילד בסלון ולצייר זה בדיוק אותו הזמן שנדרש בשביל להלביש אותו ואת עצמי ולהסיע אותו לחוג אמנות. ואני כבר לא מדברת על הערך המוסף של העשייה המשותפת עם הילד. אבל לא על זה בכלל רציתי לדבר.
 
הגננת הציגה לנו סוגים שונים של ספרים - ספרי בישול, ספרי מידע, ספרי שירה והדגימה כל אחד מהסוגים. לקחה גם מילון והסבירה שכל מילה שאנחנו מחפשים לה הגדרה אפשר למצוא בספר המיוחד הזה. לדוגמא, מילה "לול". אם אני לא יודעת מה זה "לול", אני פותחת את המילון ומחפשת שם באות... באיזה אות, ילדים?.. נכון, "ל". הנה, "לול" והנה ההגדרה שלו - "בחקלאות - שטח מגודר המשמש לגידול..." מי יודע מה מגדלים בלול?
 
ואז ילדה אחת צועקת מהמקום: "תינוקות!".
 
אוי ויי זמיר. כמעט נפלנו על הרצפה. אפילו שזה לא "יציאה" של הבן שלי, דבר כזה מחייב הנצחה בבלוג שלי.
 
ומי יודע מה עוד מגדלים בלול חוץ מתינוקות? נכון, ילדים, תרנגולות. אז בואו נאכל היום חזה עוף.
 
 
מצרכים:
 
1 בצל קצוץ
400 גר` חזה עוף פרוס לחתיכות
1 פלפל חתוך לקוביות
1 חציל חתוך לקוביות
2 עגבניות חתוכות לקוביות או שימורי עגבניות
2 כפות רוטב צ`ילי חריף מתוק
מלח, פלפל שחור, פפריקה אדומה, חצי כפית סוכר.
 
הכנה:
 
לטגן בצל עד להזהבה, להוסיף חזה עוף. לטגן ביחד כמה דקות, להוסיף מלח ופפריקה אדומה, לערבב, לטגן עד שהחזה עוף מוכן ולהוציא מהמחבט. להוסיף קצת שמן ולטגן את החציל. להוסיף את הפלפל והעגבניות. לבשל ביחד 10-15 דקות. לתבל - מלח, פלפל, פפריקה, סוכר, רוטב צ`ילי. להוסיף את החזה עוף, לבשל ביחד עוד דקה - שתיים.
 
הכי טעים - להגיש ביחד עם קוסקוס.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה