יום שבת, 5 בספטמבר 2015

שתו עוד יין. טארט יין אדום וענבים.

מחר חוזרים לשגרה. מסתיימת חופשת הלידה שלי ואני חוזרת לעבודה במשרה מלאה. עדיין מתכחשת בראשי שזה קורה. עדיין לא מצליחה להבין איך לעזאזל אני אמורה להספיק עכשיו הכל, כשגם כשהייתי בבית לא הספקתי כלום. לפני כמה ימים קראתי בדיחה בפייסבוק של מישהי, שהיא לא מאמינה באבולוציה. כי אם אבולוציה הייתה קיימת, אמהות היו מצמיחות עוד זוג עיניים על העורף, 10 זוגות ידיים והיו מבטלות את הצורך בשינה. האחרון הכי דיבר אליי. פעם, כשהייתי צעירה ויפה (היום אני רק יפה), בשביל לתפקד הייתי צריכה שמונה שעות שינה. עכשיו אני מסתדרת יופי עם שש. חבל שאין דרך להוריד עוד, בלי שאהפוך למפלצת עצבנית ומלאת קפאין וריגשי שגם בוכה מכל שטות.

בינתיים עוד חודש עבר (ואפילו מהר מהרגיל) ובפוייקט של מנטקה - האתגר החודשי הוא ענבים. מרגע גילוי חומר הגלם החודשי היו לי כמה רעיונות בראש. ושם זה נשאר. עד היום. כאשר פורסם בקבוצת החברים לפרויקט שיום ההגשה... הוא בעצם היום. הופתעתי נורא. ניסיתי להסביר להם שהם טועים. ניסיתי להתווכח עם לוח השנה. כולם היו נגדי. אך על אתגר כזה טעים לא מוותרים, ולמרות שהייתה במקרר עוד שלושת רבעי מעוגת גבינה אפויה שהכנתי אתמול, נכנסתי שוב למטבח.

אני לא אוהבת משקאות חריפים, אז להשתכר כדי להעביר את הבאסה מהחזרה לשגרה - לא בא בחשבון. זה גם יעשה לי הנגאובר וגם ככה כנראה התפקוד שלי מחר יהיה די לקוי. לעומת זאת, כשהיין בא בצורת טארט, מחוזק בענבים וקינמון והוא סופר טעים וגם מהיר הכנה (ראו ערך: זמן), זה כבר הרבה יותר טוב. הרבה סוכר ופחמימות ריקות - בדיוק מה שאני צריכה עכשיו כדי לשרוד. זה, ומחשבה על החגים בעוד שבוע...

רגע לפני: תציצו לדברים המהממים ששאר חברי הפרויקט הכינו החודש. שתו עוד יין...

טארט יין אדום וענבים (לתבנית פאי בקוטר 21")


מצרכים:

לבצק:
1/2 1 כוסות קמח
1/4 כפית מלח
2 כפות סוכר 
1/4 כוס שמן זית
30 גר' חמאה קרה, חתוכה לקוביות קטנות
3-5 כפות מים קפואים

למילוי:

1 כף קמח 
50 גר' סוכר 
2/3 כפית קינמון 
200 גר' ענבים שחורים, שטופים ויבשים 
3/4 כוס יין אדום 
10 גר' חמאה 

הכנה:

במעבד מזון לערבב היטב את הקמח, הסוכר, המלח ושמן הזית. להוסיף את החמאה ולערבל רק עד לקבלת פירורים עדינים בשלושה - ארבעה "פולסים" קצרים. להוסיף 3 כפות מים ולערבל כמה שניות נוספות. אם הבצק עדיין פירורי מדי, להוסיף עוד מים בהדרגה.
להעביר את פירורי הבצק לתבנית של פאי. לסדר את הבצק בתבנית בעזרת הידיים - ליצור גם דפנות. לכסות בניילון נצמד ולשמור במקרר כ-30 דקות.
לחורר את הבצק עם מזלג. לפזר כף קמח מעל. בקערית לערבב יחד את הסוכר עם הקינמון ולפזר כמחצית מהתערובת מעל הבצק. לסדר את הענבים, למזוג בזהירות את היין ולפזר מעל את יתרת הסוכר עם הקינמון. לחתוך את החמאה לחתיכות קטנות מאוד ולפזר על פני הטארט. 
לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 200 מעלות 15 דקות. להנמיך את החום ל-180 מעלות ולהמשיך לאפות כ-15 דקות נוספות, עד ששולי הבצק מזהיבים קצת והיין הופך לסוג של ג'לי.

ופרוסה:



הע/ארות:

- למרות רשימת המרכיבים הצנועה יחסית, מדובר בטארט סופר - טעים. כאן בדרך כלל אני רושמת אופציות לגיוון, זה מהמקרים הבודדים שאין לי הצעות....

- הבסיס לטארט לקחתי ממתכון אחר שלי - טארט גבינות וסלק שאני מאוד אוהבת ומאז זממתי על השימוש בבצק הזה לצרכים נוספים, מה שקנה אותי בו - כמות קטנה מאוד של חמאה לעומת כל בסיס פריך אחר. הוספתי לו קצת סוכר והטעם המאוד עדין של שמן זית לדעתי רק תרם לתוצר הסופי. אפשר להמיר לשמן רגיל אם לא אוהבים את הטעם הזה.

- מתלבטת עם עצמי אם לא היה כדאי לאפות את הבצק אפייה חלקית לפני המילוי. אני חושבת שאנסה את הטארט בזמן הקרוב שוב ואחזור לעדכן מה עדיף...

קצת מתמונות התהליך

הבצק הפירורי

משטחים את הפירורים בתבנית

מפזרים קמח, סוכר, קינמון וענבים

מוזגים יין

מוסיפים את יתר הסוכר והקינמון וחתיכות חמאה, מוכן ולתנור

עוד התוצר הסופי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה