יום רביעי, 12 בפברואר 2014

רומנטיקה בצבעי שוקולד. בראוניז ריבת חלב

רוב המתכונים בבלוג בזמן האחרון הם מתכוני קינוחים. מאפינס, עוגות עוגיות ועוד קצת עוגות, שמנת מתוקה והרבה שוקולד, רצוי מריר. אך לצערי, אי אפשר לחיות רק על זה. כלומר, אפשר, אבל גם לא בריא וגם יהיה קשה להשיג ג'ינס במידה המתאימה... כהוכחה לכך שאוכלים בבית הזה גם אוכל בריא יותר ודיאטטי יותר התחלתי לכתוב רשומה חדשה בכיכובה של פשטידת כרוב טעימה. אבל אז קראתי שממש עכשיו חוגגים שבוע השוקולד וכגולת הכותרת - וולנטיינס דיי שבא ממש עוד מעט. אז בין אם חוגגים וולנטיינס או מחכים לט"ו באב, מתכננים דייט בפריס או מסתפקים בצפייה משותפת ב"מצב האומה" בסלון עם כוס תה ביד, פשטידת כרוב, הכי מצוינת שתהיה, רומנטית היא לא. סוף שבוע בהפתעה בפריס - כן (עוד כמה שנים... כשילדים יתגייסו...). או פרוסת עוגה עמוסת שוקולד ליד כוס התה בסלון.

רומנטיקה היא בעיניי המתבונן וקודם כל - בן הזוג שאיתך. בן זוג שכיף איתו, נעים איתו, משלים אותך ומדגיש את הצדדים החיוביים שבך והכי מתוק לך איתו בעולם. כמו הזוגיות הנפלאה של שוקולד מריר וריבת חלב (אחחח, איזה טוויסט מתוחכם הבאתי כאן... נכון לא ציפיתם לזה?..)

בראוניז ריבת חלב



מצרכים (לתבנית ריבועית 20 ס"מ)
100 גר' חמאה, חתוכה לקוביות
170 גר' שוקולד מריר שבור לקוביות קטנות
25 גר' (1/4 כוס) אבקת קקאו
3 ביצים
200 גר' (1 כוס) סוכר
1 כפית תמצית וניל
1 כוס (140 גר') קמח רגיל
100 גר' אגוזי מלך או פקאנים קצוצים גס - לא חובה
1 כוס ריבת חלב

הכנה

להמיס את החמאה יחד עם השוקולד במיקרו להמסת השוקולד. להוסיף את הקקאו ולערבב יחד לתערובת חלקה. להוסיף את הביצים, אחת בכל פעם ולערבב היטב. להוסיף סוכר, סוכר וניל וקמח. לערבב יחד. להוסיף אגוזים, אם רוצים.

לרפד את התבנית בנייר אפיה ולשמן בחמאה או בשמן. להעביר חצי מתערובת הבראוניז לתבנית. מעל התערובת להניח עם כף תלוליות קטנות של ריבת חלב במרווחים שווים - כשליש מהכמות הכללית. לערבב אותן קלות עם סכין לתוך הבצק. להניח מעל את יתרת הבצק ולפזר מעל בתלוליות את ריבת החלב שנותרה. לערבב קלות עם סכין לתוך הבצק (אפשר סתם להניח שכבת ריבת חלב... אבל הפתעות של ריבת חלב בביס של בראוניז - הרבה יותר מגניב).

לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 175 מעלות כ-35-45 דקות. כמו בכל מתכון של בראוניז חשוב להימנע מאפיית יתר, כי אז מקבלים עוגה. אמנם טעימה, אבל עוגה, ואנחנו רוצים בראוניז. הבראוניז מוכנים כשהמרכז של העוגה מתחיל להתייצב והקיסם יוצא עם פירורים לחים של תערובת השוקולד (לא של ריבת חלב...). להוציא מהתנור ולקרר לחלוטין.



בראוניז אף טעימים יותר יום למחרת. דויד לייבוביץ טוען שאפשר לשמור אותם 3 ימים, אך הם נעלמים לפני...





קישור למקור מתוך הבלוג של דויד לייבוביץ

אל תשכחו לאהוב.



תגובת הצד שמאלי של הבלוג: 

רשומה כזו נוטפת מתיקות לא יכולה לעבור אצלי רק עם קריאה נוספת והוספת פסיק או רווח. מסכים בהחלט עם הגדרת הזוגיות, למעט היעד לסוף השבוע (עדיף- רומא/פראג/מדריד). לכן לא מבין את הצורך ביום אהבה. אולי יום ההתאהבות. אהבה היא עניין של אורך זמן ואורך רוח. הצנועה יציבה יותר מהמוחצנת. תה ועוגה בסלון עדיפים מזיקוקים מעל אצטדיון. סוף השבוע הרומנטי יחכה לשנות הארבעים שלנו. אז נוכל לחזור להיות רומנטיים. בינתיים סייסטה מקומית...


2 תגובות: