יום ראשון, 22 בספטמבר 2013

כדורי גבינת-שמנת ביתית בציפוי צבעוני



שבועות, חג לבן ואביבי, הכי טעים שיש. שנה שעברה בשבועות הייתי בשבוע 39 + 3 ימים של הריון. אבל זה לא אומר שוויתרתי על ההכנות לחג. עמדתי כל היום במטבח ושום כאבי גב לא עצרו אותי. בערב חג פתאום הרגשתי זוועה ובמהלך ארוחת החג אפילו לא טעמתי כלום ממה שבישלתי, איזה באסה... ויום למחרת החג הלכתי ללדת, לא סתם כנראה כל ההיריון היה לי חשק מטורף לעוגות גבינה........
שבועות זה החג האהוב עליי וכפי שאני רואה - גם על 95% מהבלוגרים שעוסקים באוכל. איזו כמות, איזה מבחר... העיניים רוצות הכל והמשימה הכי קשה בשבילי בשבועות - הרכבת התפריט... לפני כמה שנים הייתי משתגעת, מכינה כמויות של פשטידות וסלטים שנערמו אחד על השני על השולחן, ואני עוד לא הגעתי למתוקים... מנות ישנות ושילובים אהובים, שפע של מתכונים חדשים, רציתי לנסות הרבה דברים שונים וחלק מהמנות חזרו למטבח בלי שנגעו בהם, ולא בגלל שלא היו טעימות אלא כי כבר לא היה מקום בבטן (ועל השולחן)... מאז קצת נרגעתי (קצת :)), עכשיו אני בוררת את התפריט שלי בצורה מסודרת יותר, משתדלת שיהיה מגוון ושכל מנה "תנגן" יפה עם חברתה.
אחת המנות שבוודאות תהיה אצלי גם השנה על שולחן החג - כדורי גבינת - שמנת "הום-מייד" בציפויים שונים. ללא כל מאמץ מתקבלת גבינה טעימה ביותר והכדורים הצבעוניים הופכים לקישוט מקסים של שולחן החג. אין סוף אפשרויות הציפוי וכל ביס - תענוג.
מצרכים:
4 גביעים (200 גר' כל אחד) שמנת חמוצה 15%
500 מ"ל ריוויון
קמצוץ מלח
אפשרויות לציפוי: פפריקה אדומה מתוקה, זעתר, אורגנו, תימין, עשבי תיבול טריים קצוצים, שומשום, אגוזים קלויים וקצוצים, זיתים קצוצים, בצל קצוץ מטוגן, גבינה צהובה מגוררת ועוד, העיקר שיהיה צבעוני ויפה.
הכנה:
מערבבים בקערה את כל המרכיבים (ללא הציפוי, בוודאי). שמים בד חיתול במסננת ויוצקים פנימה את התערובת. מכסים עם מכסה ומניחים את המסננת במקרר מעל קערה. משהים יום וחצי - יומיים עד שהגבינה יציבה מספיק כדי לעצב ממנה כדורים, מדי פעם לרוקן את מפלס המים הנאגרים בקערה.
מעצבים מהגבינה כדורים בגודל הרצוי. מניחים ציפוי שנבחר בצלוחית ומגלגלים בהם את כדור הגבינה.


מקור - אביגייל מייזליק, מאכלים חלביים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה